Som privatinstitution er vi afhængige af, at have gode og engagerede forældre, som gerne vil deltage og give en hånd med, når det er nødvendigt. Vi har 4 arbejdslørdage om året, hvoraf to af dem er obligatoriske.
Andre ting vi kan få brug for hjælp til er f.eks. bagning til diverse arrangementer, tømning af trailer eller lignende. Vi oplever at det skaber et skønt og givende fællesskab, når alle er åbne for at give en hånd med og samarbejdet mellem forældre og pædagoger styrkes.
Som forældre til et barn i Asserballe Private Børnehus er det muligt at melde sig til forældrebestyrelsen under det årlige forældremøde med valg til bestyrelse.
I en privat børnehave er bestyrelsen børnehavens arbejdsgiver. Uden bestyrelsen ingen børnehave. Bestyrelsen arbejder tæt sammen med vores leder Jette samt en medarbejder repræsentant, som i denne periode er Maria fra Mariehønestuen.
Bestyrelsesformanden kan kontaktes af de forældre, som har deres barn i Asserballe Private Børnehus med forslag, undren, behov for hjælp og anden feedback, som det ikke giver mening at gå til stuepersonalet eller lederen med.
Forældre, der overvejer at skrive sig op, er også velkomne til at kontakte formanden eller andre bestyrelsesmedlemmer for at høre mere om, hvordan det er at være familie i Asserballe Private Børnehus. Forældre til nye børn vil blive kontaktet af et bestyrelsesmedlem tre måneder efter opstart, for at få feedback om indkøring og opstart og for at besvare eventuelle spørgsmål.
Bestyrelsen 2024-25
Forperson
Ninna Claudi Johannsen
Mor til Frej
Næstforperson og repræsentant for støtteforeningen
Marlene Døsing Andersen
Mor til Linus
Kasserer og repræsentant for støtteforeningen
Mads B. Christiansen
Far til Nohr
Sekretær
Shahbaa Wilhelmsen
Mor til Liva
Medlemmer
Martin Kindberg Bitterhof
Far til William
Bernd Themann
Far til Mina & Lenn
Lisa Thietje
Mor til Lasse
Suppleanter
Marie-Louise Terp
Mor til Frederikke
Lise Lorenzen
Mor til Simon
Daglig leder
Jette Petersen
Medarbejder repræsentant
Maria K. Christiansen